Studying the color, my process study

    Hello again, today I decided to talk about a little of what I learned and I learn every day that is the color, a process that I have always been very curious to learn is to go from grayscale to color without losing its quality of rendering, for a long time this has hammered my head, so I finally decided to understand this step.
First of all, one must have the comprehension that each color occupies a value in the tonal scale, thinking in this way it is clear that we will not apply a blue to a tonal value close to white, this closer tonal value would be yellow. It was also super important for me, learning the blending modes, multiplay tends to darken the tonal value, since the linear dodge (add) is the opposite (...) Since color preserves the tonal value, it is important to think of several layers of color, this would be an indirect painting method, following this logic I bring some studies.

    Already in direct painting, I explored some direct studies in color training my visual perception of colors, first blocking the large masses and refining (...) In the first example of direct colors I worked with a linear sketch, in second following with shapes.

╰──────────────────⌲

    Olá novamente, hoje resolvi falar sobre um pouco do que aprendi e aprendo a cada dia que é a cor, um processo que sempre fui muito curioso a aprender é passar da escala de cinza para cor sem perder sua qualidade de renderização, por muito tempo isso tem me martelado a cabeça, então resolvi por fim entender essa etapa.
Primeiramente deve-se ter compreensão de que cada cor ocupa um valor na escala tonal, pensando dessa forma é claro que não iremos aplicar um azul num valor tonal proximo ao branco, este valor tonal mais proximo seria o amarelo. Também foi super importante para mim, aprender os modos de mesclagem, multiplay tende a escurecer o valor tonal, já o linear dodge (add) é o contrário (...) Já o color preserva o valor tonal, é importante pensar em diversas camada de cores, este seria um método de pintura indireta, seguindo essa lógica trago alguns estudos.

    Já na pintura direta, explorei  alguns  estudos direto na cor treinando minha percepção visual das cores, primeiro blocando as massas grandes e refinando (...) No primeiro exemplo de cores diretas trabalhei com um esboço linear, já no seguindo com shapes.








Post a Comment

Previous Post Next Post

Contact Form